Szabadidő 1 napos
16-04-18-Paks PDF Nyomtatás E-mail
Írta: SteK
2016. április 18. hétfő, 19:32

Az Önkormányzati pályázat által támogatott tanulmányútról készült:

BESZÁMOLÓ ITT! tekinthető meg.

KÉPEK ITT!

Módosítás dátuma: 2016. április 21. csütörtök, 06:42

15-11-09-Tihany&Garda PDF Nyomtatás E-mail
Írta: LaJo
2015. november 10. kedd, 17:39

Balatonfüredig vonattal, onnan autóbusszal érkezett meg nyugdíjas csoportunk Tihanyba. Az Apátság előtt várt bennünket Bakos Péterné Anna, - kedves idegenvezetőnk - aki a fogadó központba vezetett bennünket. Itt megnéztünk egy kisfilmet a település és az Apátság történetéről.

A filmből kiderült, hogy:

- a település neve a szláv eredetű "Tichon" szóból származik, jelentése "Csendesség",

- itt van a keleti és nyugati kereszténység találkozási pontja,

- ez a magyarság szent helye. "Béke az érkezőknek, áldás a távozóknak" mondattal végződött a film. Ezt mindannyian így is éreztük.

Átsétáltunk a Bencés Apátság templomába, amit I. András király alapított 1055-ben. Benne található a román stílusú csarnokkripta, amely az egyetlen korabeli, épségben maradt magyarországi királyi temetkező hely. A szarkofág tetején kard és kereszt formájú, apostoli görög kereszt található. Az Apátság alapítólevelének másolatán - mely a legrégibb latin nyelvű írott emlékünk - kíváncsian keresgéltük a kb. 100 magyar kifejezést.

A Rendházban lévő Apátsági Múzeumban elhelyezett családfa szerint I. András királyunk a "pogány" (nem zsidó-keresztény) Vazul fia, aki testvéreivel (Béla és Levente) Kijevbe menekült, ahol felvette az ortodox kereszténységet és felesége I. Jaroszlav kijevi nagyfejedelem lánya, Anasztázia.

A Rendházban lakott száműzetése előtt (Madeira sziget) Magyarország utolsó királya IV. Károly és Zita királyné.

A Pisky (Pisky István várkapitány) sétányon át a Visszhang Dombra jutottunk, ahol meggyőződtünk a "Tihanyi Echo" működéséről.

Ezután az ország egyik legszebb XX. szd-i kálváriájában gyönyörködtünk. A Krisztus kőkereszt, a hármas halom és IV. Károly bronztáblája adott maradandó élményt Anna lenyűgöző ismertetésében.

A helyi kisvonattal a megéhezett és elfáradt csoportunk eljutott az Aradi-pincébe, ahol házigazdáink magyaros vendégszeretetét élvezve fogyasztottuk el a venyige parázson sült Garda-halat (Látott-hal), majd egy bórkóstoló koronázta meg emlékezetes utunkat.

A MÁV-Start - lemondásunk ellenére - Aszófő-Tihany állomáson a gyorsvonatot megállíttatta, de a kifizetett csoportos helybiztosításról "megfeledkezett".

Köszönjük az égieknek a szép időt, vendéglátóinknak a kedves fogadtatást, egymásnak a vidám társaságot és a tartalmas és tanulságos időtöltés lehetőségét.

Lejegyezte: LaJo.

Képek ide kattintva!

Módosítás dátuma: 2015. november 26. csütörtök, 08:04

15-08-10-Római-part PDF Nyomtatás E-mail
2015. augusztus 12. szerda, 05:30

Aug. 10-én hajó kiránduláson vettünk részt a Római partra, amit a nagy meleg sem tudott elrontani.

A kirándulásunk jól sikerült az unokák élvezték a hajókázást, az idősebbek a finom halpapit, a rendelkezésünkre bocsátott italokat és a kellemes társalgást.

Sikeres volt a Repülj Páva helyett bemutatott Repülj Kalap produkció Zsuzsa főszereplésével. Emlékezetes a csodás sikkes futása. Feltételezzük, kedvenc magyar nótája a: "Kalapom, kalapom csurgóra..."

Közreadta: Sanci

Képek itt!

Módosítás dátuma: 2015. augusztus 16. vasárnap, 20:55

15-05-19-Jeli arborétum PDF Nyomtatás E-mail
2015. május 20. szerda, 04:26

Bár még csak május 19-et mutatott a naptár, nagyon szép, napos reggelen gyülekeztünk a kelenföldi pályaudvar peronján, hogy vonattal induljunk Sárvárra. A lefoglalt vagonról ugyan nem tudott a kalauz-hölgy, így is találtunk azonban helyet az intercity vonaton.  Az út elég hosszú volt (több, mint három óra), de beszélgetés, reggelizés közben gyorsan elrepült az idő.

A sárvári tiszta, rendezett állomáson várt már ránk a külön busz, így  némi utazás után végre elérkeztünk az Arborétum bejáratához. Egy kis kávé, valakinek sör, és máris készen álltunk a „bevetésre”. Ott aztán a gyönyörű növények, rododendronok között hamarosan elvesztettük egymást, de senki sem bandukolt egyedül, fényképezés, beszélgetés közepette haladtunk az ösvényeken. Nagyon meleg volt a déli órákban, jól esett árnyékos helyet találni. Többen elsétáltunk a Hétforráshoz, a fák alatti hűs hangulat varázslatos volt . Na, és a fő attrakció: a havas szépe.  Rengeteg színben, illatosan, hol még bimbósan, hol már szirmait hullatva várta a nem  kisszámú látogatót. Mindez gróf Ambrózy-Migazzi Istvánnak köszönhető, aki  1922-ben hozta létre és nagy munkával fejlesztette a parkot, hogy még ma is ilyen pompában tündökölhessen.

Visszafelé egy sárvári  étteremben  finom ebéddel zártuk a kirándulást, majd újra vonatra szálltunk, és most más útvonalon, de úgy három óra múlva megérkeztünk Budapestre.

Közreadta: SzakKa

Képek itt!

Módosítás dátuma: 2015. június 19. péntek, 18:54

15-04-16-Kecskmét PDF Nyomtatás E-mail
2015. április 16. csütörtök, 20:44

Szép napsütésben volt részünk a kecskeméti városlátogatásra kitűzött napon. Együtt utaztunk a Nyugati pályaudvarhoz, ahonnan a gyorsvonat alig több mint egy óra alatt juttatott el  Kecskemétre. A szépen felújított Rákóczi úton sétáltunk be a városközpontba. Haladtunk az út közepén kialakított, fákkal övezett sétányon, amikor többen is megállapították, hogy szépen rendben tartott házak sorakoznak az út mentén. A városközpont is elnyerte mindenki tetszését.

A Katona József Emlékházban kezdtük meg a város alaposabb megismerését. Lelkes és alapos, nagy tudású idegenvezető mutatta be az emlékházat, a városházát – ahol a díszterem szépsége mindenkit elragadott – a főtéren levő, valamennyi vallási felekezet templomát, amelyek közül a görög-keleti templom különleges ikonosztáza tette legtöbbünkre a legnagyobb hatást.

Fáradalmainkat ebéd során pihentük ki, majd a kevés megmaradt időnkben a Katona József Színházban néztünk körül, innen a város legrégebbi építészeti emlékébe a „Barátok templomába” mentünk, ahol tagtárunk Zoltán atya áldását fogadtuk egy rövid ima után. Az „öregtemplom” mérete és freskói is lenyűgözőek.

A pályaudvarra haladva megcsodáltuk az út menti szép virágokat is, majd elfáradva, de új élményekkel gazdagodva hazautaztunk. Köszönetünket fejezzük ki Budaörs Város Önkormányzatának, mert Egyesületünk működését és programjaink megvalósítását támogatja.

Közreadta: HÁgi

A professzionális szervezést és beszámolót Ágikának és Erzsikének, az emlékek megörökítését Imrének köszönjük.

KÉPEK ITT!

Módosítás dátuma: 2015. április 18. szombat, 20:00

<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Következő > Utolsó >>

2. oldal / 9

Látogatottságunk

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter