15-06-03-Kenderes PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Administrator
2015. június 03. szerda, 13:48

2015.06.03.-án kényelmes vonat, majd autóbusz utazás után érkeztünk meg Kenderesre.

Először a Kenderesi Néprajzi Kiállítóterem helységeit tekintettük meg, ahol helyi régiségek, használati tárgyak voltak láthatóak.

Mellette a Vitéz Nagybányai Horthy Miklós Tengerészeti Kiállító terem helyezkedett el. A kiállítást nagyrészt nyugalmazott tengerészek hozták létre. A tengerészettel és a Horthy családdal kapcsolatos emlékekkel, emléktárgyakkal ismerkedhettünk.

2010.-től a kiállító teremben kialakításra került egy Trianon szoba, amely Magyarország fájdalmát tükrözi, az 1920- as döntést követően.

Az épületből jövet a Nemzet Székely-kapuja pontos másában gyönyörködhettünk, ami a Kárpát- medencei magyarság összetartozását jelképezi.

Rövid séta után eljutottunk a dombon álló műemlék Református templomig. Idegenvezetés mellett ismerkedhettünk meg a templom történetével. - Többek között megtekintettük a hívek által készített, díszes faragott padot, amelyben Istentiszteletek alkalmával a kormányzó és családja foglalt helyet.

A főutcán a gyönyörű védett fasor alatt elhaladva jutottunk el az 56-os emlékmű érintésével a szintén műemlék Római katolikus templomba. A templom védőszentje Nagyboldogasszony. Az oldalhajók oldalán látható festmények 1938-ban készültek.

Ezek után megtekintettük a barokk stílusú Horthy kastélyt. Előzőleg tisztelegtünk a kormányzó szobra előtt a kastély parkban. Az épület díszes főhomlokzata, kerti homlokzata, a belső helységek közül az egykori pipázó és szalon igazán szép volt.

A nagy melegben a hosszúra nyúlt séták után jól eset a bőséges ebéd és a hideg ital elfogyasztása.

Visszautunknál már részben sikerült kipihennünk a fáradalmakat.

Köszönjük az Önkormányzat támogatását, valamint a kirándulás szervezőjének Istvánnak a lelkiismeretes, mindenre kiterjedő munkáját, és Marcsi és Guszti stafétabot átvételéből adódó zökkenőmentes lebonyolítást.

Közreadta: WaIm

Képek itt!

Módosítás dátuma: 2015. június 19. péntek, 18:55

Látogatottságunk

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter