15-05-19-Jeli arborétum PDF Nyomtatás E-mail
Írta: Administrator
2015. május 20. szerda, 04:26

Bár még csak május 19-et mutatott a naptár, nagyon szép, napos reggelen gyülekeztünk a kelenföldi pályaudvar peronján, hogy vonattal induljunk Sárvárra. A lefoglalt vagonról ugyan nem tudott a kalauz-hölgy, így is találtunk azonban helyet az intercity vonaton.  Az út elég hosszú volt (több, mint három óra), de beszélgetés, reggelizés közben gyorsan elrepült az idő.

A sárvári tiszta, rendezett állomáson várt már ránk a külön busz, így  némi utazás után végre elérkeztünk az Arborétum bejáratához. Egy kis kávé, valakinek sör, és máris készen álltunk a „bevetésre”. Ott aztán a gyönyörű növények, rododendronok között hamarosan elvesztettük egymást, de senki sem bandukolt egyedül, fényképezés, beszélgetés közepette haladtunk az ösvényeken. Nagyon meleg volt a déli órákban, jól esett árnyékos helyet találni. Többen elsétáltunk a Hétforráshoz, a fák alatti hűs hangulat varázslatos volt . Na, és a fő attrakció: a havas szépe.  Rengeteg színben, illatosan, hol még bimbósan, hol már szirmait hullatva várta a nem  kisszámú látogatót. Mindez gróf Ambrózy-Migazzi Istvánnak köszönhető, aki  1922-ben hozta létre és nagy munkával fejlesztette a parkot, hogy még ma is ilyen pompában tündökölhessen.

Visszafelé egy sárvári  étteremben  finom ebéddel zártuk a kirándulást, majd újra vonatra szálltunk, és most más útvonalon, de úgy három óra múlva megérkeztünk Budapestre.

Közreadta: SzakKa

Képek itt!

Módosítás dátuma: 2015. június 19. péntek, 18:54

Látogatottságunk

mod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_countermod_vvisit_counter